niedziela, 10 listopada 2013

Markowa odzież dziecięca




Babcie obecnych maluchów pamiętają jeszcze doskonale czasy, kiedy problemem było kupienie czegokolwiek z odzieży dziecięcej (i nie tylko dziecięcej), kiedy trzeba było udawać się na rajd po sklepach, bo może akurat natrafi się na dostawę. Wobec takich braków w zaopatrzeniu (choćby w latach osiemdziesiątych XX-wieku), mniejszą wagę przywiązywało się do wyglądu i ceny odzieży dziecięcej: ważne było, aby kupić cokolwiek.  Niewątpliwie  bardzo wysokie notowania wśród rówieśników miały dzieci i młodzież, których rodzice mieli możliwość ubierać je w Pewexie lub przywozić  ubrania ze zgniłego zachodu.
Teraz sytuacja diametralnie się zmieniła – zaopatrzenie jest urozmaicone i obfite.  W sklepach tradycyjnych i internetowych dostępne są markowe ubrania dla dzieci pochodzące od  polskich i zagranicznych producentów, które można kupić nie ruszając się nawet sprzed komputera.  Jedynym, acz poważnym ograniczeniem w tym zakupowym szaleństwie jest niedobór środków  płatniczych (ale od czego są karty kredytowe).

Ten nadmiar podaży powoduje, że producenci markowych ubrań dla dzieci muszą szukać sposobów, aby zachęcać klientów do kupowania kolejnego egzemplarza koszulki, spodni czy sukienki. Na ich szczęście dzieci dość szybko wyrastają z posiadanych ubrań, ale to i tak trochę za mało aby wystarczająco zwiększyć popyt. 

Dlatego jednym ze sposobów jest ozdabianie odzieży dziecięcej elementami pochodzącymi z popularnych bajek rysunkowych. Kiedy staje się modna kolejna bajka, natychmiast pojawia się odzież z nadrukami pochodzącymi z takiej bajki. Są firmy, takie jak na przykład Latino, które importują odzież na licencji upoważniającej do wykorzystywania motywów należących prawnie np. do Disneya, Cartoon Network czy Warner Bros. Dzięki temu dziewczynki mogą mieć sukienki z Hello Kitty, a chłopcy na przykład koszulki  ze Spidermanem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz